دبیرستان پسرانه هیئت امنایی شهید دکتر مفتح (دوره دوم) اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 استان اصفهان

سال 1397 حمایت از کالای ایرانی


سال حمایت از کالای ایرانی مبارک

ما پیام عید «رهبر» را رعایت می کنیم
جان شیرین را «فداییِ ولایت» می کنیم

در «مسیراقتصاد» هستیم با امر ولی
چشم از «کالای ایرانی حمایت می کنیم»

نوروزتان مبارک

 یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که
نشانه قدرت لایزال الهی
و تجدید حیات طبیعت می باشد 
را تبریک و تهنیت
عرض نموده و سالی سرشار از
برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان
برای شما و خانواده عزیز و محترمتان
مسئلت داریم.
امیدواریم سالی که پیش رو دارید
آغاز روزهایی باشد که آرزو دارید .
نوروزتان مبارک
سایه حق و سلامت تن همواره
همراه زندگیتان باشد.

سال نو مبارک

علل بی رغبتی به برنامه‌ریزی

علل بی رغبتی به برنامه‌ریزی :
بی رغبتی ویا به اصطلاح فراری بودن دانش آموزان از برنامه ریزی، علل مختلفی دارد که به دوعلت اشاره می گردد :
1 ـ ممکن است تصور منفی از برنامه ریزی درذهن دانش‌آموزان باشد. ین دسته ازدانش آموزان فکرمی‌کنند که با برنامه ریزی خودشان را با دست خود اسیر و بنده‌ی برنامه ریزی می کنند و مجبورند آن را مو به مو اجرا کنند و ...در صورتی که این طور نیست و انعطاف پذیری جزو اصول برنامه ریزی است .
2 ـ ممکن است یک تجربه منفی و ناموفق دانش آموز را از برنامه ریزی سر خورده کرده باشد . این دسته از دانش‌آموزان بنا به دلایلی در اجرای برنامه‌ی خود موفق نبوده‌اند واین عدم موفقیت باعث سرخوردگی ودر نتیجه تجربه‌ی منفی براى شان شده است. آنچه که اهمیت دارد این است که این فرد نبایستی این عدم موفقیت در اجرای برنامه را به حساب برنامه ریزی بگذارد . بلکه باید در صدد علت اصلی برآید و موانع را از بین ببرد .طبیعی است این کار نیز نیازمند آن است که دانش آموزان پس از برنامه ریزی در جهت تقویت انگیزه و خویشتن داری خود تلاش کنند و با اعتماد به نفس بالا ، برنامه ی تنظیم شده خود را اجرا کنند و در برابر هر مشکل کوچکی که پیش می آید خیلی سریع از کوره در نروند .

برنامه ی هفتگی دانش آموزان فعال

برنامه ی هفتگی دانش آموزان فعال
معمولا دانش آموزان فعال و موفق در مورد درسهایشان فعالیتهای زیر را انجام می‌دهند ، شما هم می‌توانید با انجام این فعالیتها در زمره ی دانش آموزان موفق قرار گیرید :
1 ـ قبل از تدریس معلم ، از پیش مطالعه می کنند .
2 ـ در کلاسهای درس یادداشت برداری می کنند .
3 ـ در همه ی کلاسها چه سخت و چه آسان حضور پیدا می کنند و جایی می نشینند که بتوانند به خوبی از کلاس استفاده نمایند .
4 ـ معمولا در کلاس درس سؤال می کنند و به این ترتیب درگیر فعالیت های تدریس می‌شوند .
5 ـ به محض این که کلاس تمام شود ، مطالبی را که نوشته اند مرور می‌کنند .
6 ـ نوشته های خود و مطالب کتاب را با جزوه شان مقایسه و تکمیل می کنند .
7 ـ قبل از مطالعه براى خود سؤال طرح می کنند .
8 ـ قبل از شرکت در کلاس ، درس هفته ی قبل را می خوانند و تمرینها را انجام می‌دهند .
9 ـ هر پنج شنبه یا جمعه دروس هفته را مرور می کنند .
10 ـ سعی می کنند مطالبی را که آموخته اند ، براى دیگران بازگو نمایند .

خواستن، توانستن است .

هرگز شعار خواستن، توانستن است را

فراموش نکنیم.

و بدانیم که در سایه

سعی و تلاش به آنچه

بخواهیم می‌رسیم.

((نخواستن)) و ((نتوانستن))

نخستین پله های موفقیت هستند ،

  اگر با پاک کن تلاش ((ن)) اول آن را پاک کنید!

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان

عمر یک سرمایه محدود،

غیر قابل پیش بینی ،

غیر قابل توقف ، غیر قابل تکرار

و

غیر قابل جایگزین و غیرقابل ذخیره

و

غیر قابل دادو ستد است.

پس شایسته نیست که

کار امروز را به فردا موکول کنیم.

رمزهای موفقیت از نگاه امام علی علیه السلام

تلاش و کوشش : برای مقابله با مشکلات و پیروزی بر آنها، اراده ای آهنین لازم است تا انسان از نیروهای نهفته در وجود خود، بیشترین بهره را ببرد . دست روی دست گذاشتن هنر نیست، چراکه مردان بزرگ در سایه سعی و تلاش، قله های پیروزی را فتح می کنند .

سعی و تلاش از جمله عواملی است که انسان را در رسیدن به اهداف و خواسته هایش کمک می کند . امام علی علیه السلام همگان را به تلاش فرا می خوانند و می فرمایند: «فعلیکم بالجد» بر شما باد تلاش و کوشش . چرا که «لا یدرک الحق الا بالجد» حق جز با تلاش و کوشش بدست نمی آید .

حضرت در توصیه های خویش به فرزندشان   امام مجتبی (ع) فرمودند : 

«فاسع فی کدحک» نهایت کوشش را در زندگی داشته باش . دلیل این امر این است که عاقبت، هر جوینده ای یابنده است . «من طلب شیئا ناله او بعضه» آن کس که در تلاش و طلب چیزی باشد، یا به همه آن و یا لااقل به قسمتی از آن دست خواهد یافت .

علی علیه السلام گاه جهت به راه انداختن انسان ها برای فعالیت و تلاش در زندگی، از تلاش و کوشش موجودات دیگر مثال می زند تا همگان از کار و فعالیت آنها درس تلاش بگیرند و در زندگی خود جدیت داشته باشند . در یکی از خطبه ها، از تلاش و فعالیت مورچه سخن می گوید: « به مورچه و کوچکی چثه آن بنگرید ... که چگونه روی زمین راه می رود و برای به دست آوردن روزی خود تلاش می کند، دانه ها را به لانه خود منتقل می سازد و در جایگاه مخصوص نگه می دارد، در فصل گرما برای زمستان تلاش کرده، و به هنگام درون رفتن، بیرون آمدن را فراموش نمی کند .»

گاه حضرت فرزندش امام مجتبی علیه السلام را به تلاش در جهاد فرا می خواند که «وجاهد فی الله حق جهاده ولا تاخذک فی الله لومة لائم»  در راه خدا تا سرحد توان تلاش کن و هرگز سرزنش سرزنش گران تو را از تلاش در راه خدا باز ندارد .

سیره عملی حضرت امیر علیه السلام چه در کار و فعالیت سیاسی و چه در فعالیتهای اجتماعی، بر تلاش و کوشش استوار بود . برای هر کسی که ادعای پیروی حضرتش را دارد لازم است به مولایش تاسی کرده، تا آخرین توان تلاش کند تا در سایه این تلاش ها از عمر خویش بهترین استفاده را بکند و راه موفقیت را برای خود هموار گرداند .

تکان دهنده ترین جمله

یکی از تکان دهنده ترین جمله هایی که در فرهنگ بشری گفته شده، جمله زیر از امیرالمومنین علی (ع) در یکی از دعاهای نهج البلاغه است. (نهج البلاغه خطبه 215)

اللَّهُمَّ اجْعَلْ نَفْسِی أَوَّلَ کَرِیمَةٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ کَرَائِمِی

وَ أَوَّلَ‏ وَدِیعَةٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِکَ عِنْدِی‏

پروردگارا! جانم را نخستین نعمت گرانبهایى قرار ده که می ستانى، و  نخستین امانت از امانت هایى که نزد من است قرار ده که از من باز پس می ‏گیرى!یعنی نکند قبل از اینکه جانم را بگیری، شرافتم، انسانیتم، عدالتم و.... گرفته شده باشد و تبدیل به یک موجود بی ارزشی شده باشم که تو جانم را می گیری.

و این همان جمله معروف است که می گوید:

 ما آمده ایم تا زندگی کنیم و قیمت و ارزش پیدا کنیم؛ نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1397

براساس مصوبه نهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 96/08/20 میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1397  همانند آزمون سراسری سال 1396 به صورت زیر می‌باشد:

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و  کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.

ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد. 

شایان ذکر است  اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بدان معنی است که اگر سوابق تحصیلی باعث افزایش نمره‌کل نهایی آزمون هر زیرگروه شود در آن زیر گروه اعمال خواهد شد و اگر باعث کاهش نمره‌کل‌ نهایی آزمون هر زیرگروه شود (اثر منفی داشته باشد) در آن زیرگروه اعمال نمی‌شود و نمره کل آزمون آن زیرگروه به عنوان نمره کل نهایی زیرگروه فوق در نظر گرفته می‌شود.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
مشاهده مطالب قدیمی تر...